ΣΥΡΙΖΑ: Το σχέδιο για έναν ασφαλή σιδηρόδρομο

Τη δική του πρόταση για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, που έχει ως βασικό άξονα την επιστροφή του αισθήματος της ασφάλειας για τους επιβάτες, αναμένεται να παρουσιάσει τις επόμενες ημέρες ο ΣΥΡΙΖΑ, που παράλληλα θα συνεχίσει να αναδεικνύει τις ευθύνες της κυβέρνησης για την τραγωδία των Τεμπών, αλλά και να πιέζει στο να αποδοθούν ευθύνες εκεί που πρέπει.

Στην Κουμουνδούρου θεωρούν ότι από τη στιγμή που σημειώθηκε το πολύνεκρο δυστύχημα, το Μέγαρο Μαξίμου επιχειρεί να διαχύσει τις ευθύνες παντού, με σκοπό να μην την αναλάβει ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Αυτή η κυβερνητική κίνηση δεν προκαλεί εντύπωση στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, καθώς θεωρούν ότι ο πρωθυπουργός κρύβεται σε όλες τις δύσκολες καταστάσεις, όλα αυτά τα χρόνια που βρίσκεται στην εξουσία.

Όμως, πλέον, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι διατεθειμένος να ανεχθεί αυτή την κυβερνητική τακτική και απαντάει σε όλα όσα προσπαθεί να του προσάψει ο επικοινωνιακός μηχανισμός του Μαξίμου. Όπως τονίζουν τα κορυφαία του στελέχη, η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα ολοκλήρωσε τη διπλή σιδηροδρομική γραμμή στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη και κρίσιμες γέφυρες και σήραγγες.

Επίσης, συμπληρώνουν πως ολοκλήρωσε την ηλεκτροκίνηση με την προσθήκη 270 χιλιομέτρων στο δίκτυο και προχώρησε στην επιτάχυνση των έργων για τα συστήματα ασφαλείας. Ταυτόχρονα, αν και παρέλαβε μια προβληματική σύμβαση για το ETCS, εκτέλεσε το 70% του έργου και παρέδωσε τη δυνατότητα υπογραφής της συμπληρωματικής σύμβασης σε καθαρό νομικό πεδίο.

Το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ

Μέσα στο κλίμα οδύνης που επικρατεί σε ολόκληρη τη χώρα, η οποία θρηνεί ακόμα τους νεκρούς του δυστυχήματος, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναμένεται να παρουσιάσει το δικό του σχέδιο για τους σιδηρόδρομους, με βασικό στόχο το μέσο να ξαναγίνει ασφαλές και να αποκτήσει εκ νέου την εμπιστοσύνη των πολιτών.

Το σχέδιό της Κουμουνδούρου, περιλαμβάνει:

-Την επιτάχυνση των έργων ασφάλειας και την επαναφορά των συμβατικών μέτρων που είχε λάβει όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν κυβέρνηση (δύο σταθμάρχες ανά κρίσιμο κόμβο, εκ νέου ενεργοποίηση των τοπικών συστημάτων τηλεδιοίκησης καθώς και του δευτερογενούς συστήματος ελέγχου κ.ά.).

-Την εκ νέου δρομολόγηση των έργων υποδομής που άφησε σε εκτέλεση, αλλά πάγωσαν επί Μητσοτάκη-Καραμανλή.

-Την ενίσχυση του ΟΣΕ με την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού στις κρίσιμες ειδικότητες (σταθμάρχες, κλειδούχοι, τεχνικοί, φύλακες διαβάσεων) και τη στήριξη των εργαζομένων που κρατούν όρθιο το τρένο.

-Και την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης Δημοσίου-Hellenic Train, ώστε αφενός να επιστρέψουν σταδιακά τα τρένα με τα προβλεπόμενα δρομολόγια σε όλη τη χώρα και αφετέρου να τεθούν επί τάπητος οι υποχρεώσεις της εταιρείας σε συγκεκριμένες επενδύσεις.

Πηγή