Ο Χατζηδάκης στο στούντιο του Realfm 97,8: Το σύστημα ανάταξης του ΟΣΕ και τα λάθη στα Τέμπη -«Επί ΣΥΡΙΖΑ είχε ολοκληρωθεί το 30%»

Ο υπουργός Εργασίας και αντιπρόεδρος της ΝΔ, Κωστής Χατζηδάκης, βρέθηκε στο στούντιο του Realfm 97,8 και στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου με τον Αντώνη Δελλατόλα.

«Σε όλες τις τραγωδίες αυτό που χρειάζεται είναι κάθαρση με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρξει στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό η λύτρωση όχι μόνο των συγγενών των θυμάτων, τα θύματα δεν γυρνάνε πίσω δυστυχώς, αλλά και της κοινωνίας στο σύνολό της. Χρειάζεται αλήθεια σε ότι κάνουμε, ενσυναίσθηση και μεγάλη ταχύτητα» είπε αρχικά.

«Ο Πρωθυπουργός ζήτησε για άλλη μια φορά συγγνώμη, δεν είναι αυτονόητο για τα δεδομένα του ελληνικού πολιτικού συστήματος και στη συνέχεια είπε ότι η κύρια ευθύνη ανήκει σε εμάς, γιατί εμείς κυβερνούμε. Το ότι όλοι όσοι κυβέρνησαν φταίνε λιγότερο ή περισσότερο, δεν νομίζω ότι υπάρχει Έλληνας που το αρνείται. Μόνο μία δήλωση από βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ έχω ακούσει μέχρι τώρα να λέει ότι μόνο επί ΣΥΡΙΖΑ δεν έγινε κάτι στραβό. Δεν ξέρω αν πολλοί Έλληνες συμφωνούν με αυτή την άποψη» πρόσθεσε.

«Όσοι έχουν ασχοληθεί με τον ΟΣΕ ξέρουν ότι έκανα δύο φορές μια τεράστια προσπάθεια. Δεν ισχυρίζομαι ότι δεν υπήρξαν λάθη αλλά ούτε ισχυρίζομαι ότι μόνο εγώ έκανα προσπάθειες τα τελευταία χρόνια. Πάντως νομίζω ότι αν δούμε τον ΟΣΕ ως σκυταλοδρομία, διότι είναι μια προσπάθεια διαχρονική, όλοι οι σκυταλοδρόμοι πρέπει να τρέξουν. Εγώ ήμουν εκείνος που δεν έγινα δημοφιλές πρόσωπο μέσα στον ΟΣΕ και ιδίως στους συνδικαλιστές γιατί το 2008 είχα επισημάνει τα προβλήματα και ξεκίνησα να εφαρμόζω το πρόγραμμα ανάταξης του ελληνικού σιδηροδρόμου. Το 2012 που πήγα τα βρήκα όλα να είναι λιγότερο ή περισσότερο προς τα πίσω, ξεκινήσαμε ξανά και κάναμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κερδοφόρα, ήταν προϋπόθεση για να μην πέσουν 700 εκατ. στο κεφάλι μας από την ευρωπαϊκή επιτροπή. Ήταν προϋπόθεση της Κομισιόν» σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης.

«Το πρόγραμμα ανάταξης του ελληνικού σιδηροδρόμου είχε 4 άξονες: διαφάνεια γιατί είχαμε οικονομικά σκάνδαλα, οικονομική εξυγίανση, ανάπτυξη και ασφάλεια από το 2008. Είχαμε κάνει συμφωνία με τους γαλλικούς σιδηροδρόμους, ήρθαν εδώ για να λειτουργήσουν συμβουλευτικά, κάθισαν για περίπου έναν χρόνο και μετά η επόμενη κυβέρνηση – γι’αυτό σας είπα για σκυταλοδρομία – δεν ανανέωσε τη συμφωνία και πήγαμε προς τα πίσω» συμπλήρωσε.

«Υπάρχουν στοιχεία που αποδεικνύουν ότι επί ΣΥΡΙΖΑ είχε ολοκληρωθεί το 30%»

«Στις 4 Σεπτεμβρίου 2008, υπάρχουν τα χαρτιά, εγκαινίασα την τηλεδιοίκηση σε όλο το τμήμα Θεσσαλονίκη – Λάρισα και μετά μέχρι τον Νοέμβριο επεκτάθηκε από την Λάρισα μέχρι το Δομοκό. Δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση στα σημεία του δικτύου τότε που υπήρχαν έργα, στα τούνελ της Φθιώτιδας κτλ. Όταν ξαναγύρισα το 2012 πίσω στο υπουργείο, η τηλεδιοίκηση σε πολλά σημεία είχε βανδαλιστεί. Γι’ αυτόν τον λόγο ξεκινήσαμε την προσπάθεια με την ευρωπαϊκή επιτροπή. Υπήρχαν συμμορίες που έμπαιναν στο δίκτυο, έκλεβαν τα καλώδια του χαλκού και υπήρχαν και φήμες που δεν μπορώ εγώ να τις αποδείξω, ότι υπήρχαν ευρύτερα κυκλώματα που τα πήγαιναν στα χυτήρια. Το βέβαιο ήταν ότι είχε βανδαλιστεί σε μεγάλη έκταση. Επιχειρήσαμε την ανάταξη. Στην αρχή η Ευρώπη μας έλεγε ότι δεν το πληρώνει γιατί το έχει ξαναπληρώσει… Πείστηκαν, το βαπτίσαμε ανάταξη, το χρηματοδότησαν. Αφού έφυγα από το υπουργείο ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης έβγαλε στον αέρα τη διακήρυξη του διαγωνισμού και υπεγράφη το φθινόπωρο του 2014. Υπήρχε χρονοδιάγραμμα να τελειώσει το 2016. Δεν τελείωσε. Το 2018 έχω καταθέσει ερώτημα στον κ. Σπίρτζη, ο οποίος μου λέει ότι θα ολοκληρωθεί έως το 2019 η τηλεδιοίκηση» ανέφερε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ.

«Υπάρχουν στοιχεία που αποδεικνύουν ότι επί ΣΥΡΙΖΑ είχε ολοκληρωθεί το 30% και από το οποίο το μισό δεν παρελήφθη τελικά για αυτό υπήρχαν όλες οι εμπλοκές με το ελεγκτικό συνέδριο και με την ευρωπαϊκή επιτροπή. Και το 99% να είχε κατασκευαστεί από τον ΣΥΡΙΖΑ και από εμάς, το 1% δεν θα είχε κατασκευαστεί και δεν μπορούμε να επαιρόμαστε για αυτό. Κανένας! Για αυτόν τον λόγο υπήρξαν και οι παραιτήσεις» υπογράμμισε.

«Η κυβέρνηση έχει κάνει προσπάθεια σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς, αυτή την ώρα έχει γίνει ένα λάθος που ευλόγως συζητείται. Η κυβέρνηση δεν θέλει να κρύψει το λάθος, όταν έρθει η ώρα των εκλογών ο κόσμος θα τοποθετηθεί ποιος με τα θετικά του και τα λάθη του είναι αξιότερος να κυβερνήσει τον τόπο» σχολίασε.

«Έγιναν προσπάθειες με προσλήψεις στον ΟΣΕ, έγινε λάθος όμως, δεν ήταν αρκετές οι προσπάθειες, τελεία. Δεν πάω να δικαιολογηθώ ούτε να κρύψω κάτι» είπε χαρακτηριστικά.

«Το ότι έσπασε σε κομμάτια ο σιδηρόδρομος το ακούω και διερωτώμαι γιατί το θέτουν συνάδελφοι βουλευτές γιατί είναι ευρωπαϊκή νομοθεσία. Υπάρχουν κανονισμοί και νομοθεσία ευρωπαϊκή που το επιβάλλει. Ακολουθήσαμε το μοντέλο, δεν μπορούσαμε να κάνουμε αλλιώς της ΕΕ, στο πλαίσιο της ενιαίας αγοράς και ενιαίου χώρου για τους σιδηροδρόμους. Για την ιδιωτικοποίηση θα μιλήσω ανοιχτά, είχε τεθεί το θέμα από την ευρωπαϊκή επιτροπή, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν ζημιογόνα. Επί Ζηλιασκόπουλου έγινε προσπάθεια για να αναταχθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έγινε οριακά κερδοφόρα, έγινε προσπάθεια που ήταν άγονη αρχικά. Ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν απέναντι σε αυτόν τον διαγωνισμό, μετά επέμενε η ευρωπαϊκή επιτροπή, άλλαξε άποψη ο ΣΥΡΙΖΑ που τώρα επιτίθεται στην ιδιωτικοποίηση, εκείνοι την έκαναν. Πωλήθηκε στους Ιταλούς τότε μετά τη συνάντηση Τσίπρα και του Ιταλού ομολόγου του με 45 εκατ.» υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.

«Έφεραν κάποια τρένα, τα “ασημένια βέλη”, τα οποία είναι παλιά και έκαναν κάποια αναβάθμιση. Αν συγκρίνει κανείς την ιδιωτικοποίηση στα περιφερειακά αεροδρόμια – που εκεί πρέπει να δούμε κάποια προβλήματα που υπάρχουν- πχ η εικόνα του αεροδρομίου της Κέρκυρας, της Σαντορίνης, της Μυκόνου πριν και μετά την παραχώρηση είναι η μέρα με την νύχτα. Αυτό στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τους Ιταλούς δεν συνέβη. Είχαμε το κέρδος ότι απαλλαχθήκαμε από αυτά τα 700 εκατ., όμως αυτό που ενδιαφέρει τον κόσμο είναι το θέμα της ασφάλειας και το δεύτερο που προκύπτει από τις συνομιλίες είναι ένα ζήτημα διοικητικής κουλτούρας και αντίληψης. Δεν είναι σύγχρονη οργάνωση αυτό το πράγμα» δήλωσε.

Ακούστε το ηχητικό:



Πηγή